Nacompetitie eindigt voor Heeze in ’s-Gravenhage

2533VG
'S-GRAVENHAGE
tel. 070 3803867

Op een mooie, zonnige dag trok de selectie van RKSV Heeze met de bus naar Den Haag, vergezeld door een vijftiental supporters. Ook waren er nog de nodige Heezenaren met eigen vervoer naar het sportpark van TAC ’90 gekomen, zodat er toch een behoorlijke delegatie aanwezig was bij het vervolg van de nacompetitie.

Vanaf het allereerste begin had de thuisclub de overhand. Snelle spelers, die gewend waren aan het kunstgras en aan zaalvoetbal deden (hoorden we langs de lijn) zetten de defensie van Heeze continu onder druk. Enkele sporadische uitvallen van de bezoekers leverden alleen maar kansen op, maar geen doelpunten. Lang hielden ze stand, totdat vlak voor rust in de 42e minuut een goedlopende aanval met een afsluitend 1-2-tje te machtig was voor de Heezer doelman en aanvoerder Randall Labordus de thuisclub op een niet onverdiende voorsprong zette: 1-0. Vlak daarna floot de goed leidende scheidsrechter voor de rust.

Er was nog niets verloren. In de tweede helft kregen ze de wind mee en dat zou heus wel een doelpunt opleveren. En zo geschiedde. Al moesten we er wel tot de 89e minuut op wachten. Er kwam een hoge bal voor het doel en na wat heen en weer getrap was het uiteindelijk Gijs Moerenhout die het leer in het doel deed belanden: 1-1. Een verlenging lonkte. Helaas wilde de thuisclub niet verlengen, want bij de eerste de beste tegenaanval schoot Rensy Barradas met een harde en onhoudbare pegel de 2-1 binnen.  En hoewel Heeze in de resterende extra tijd probeerde om alsnog een verlenging af te dwingen, lukte dat helaas niet.

Einde van een mooi seizoen voor staf, spelers en supporters en volgend seizoen weer in de eerste klasse proberen om het nog beter te doen.