Heeze stoomt op naar de vierde plaats.

RKSV Heeze 1 (zon)

Venlosche Boys 1 (zon)

22 mei 2022 14:30

N. Babat

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Wedstrijdverslag zondag 22 mei 2022

RKSV Heeze 1 – Venlosche Boys 1     1-0

Heeze stoomt op naar de vierde plaats.

De bezoekers begonnen fel aan de wedstrijd. Ze hadden wat goed te maken, na de 0-3 overwinning van Heeze in Venlo. Maar in de 10e minuut kwam de thuisploeg op voorsprong. Jorg van Galen ontving op links de bal en probeerde een aantal verdedigers te omspelen en leek zich vast te lopen, maar kon nog juist de bal bij Gijs Moerenhout te bezorgen. Deze stuurde een verdediger met een actie achter het standbeen langs het bos in en schiet de bal keurig langs de verbouwereerde doelman in de linker benedenhoek: 1-0.

En vervolgens ontspon de wedstrijd zich op de bekende manier van de laatste wedstrijden. Een aanvallende tegenpartij op zoek naar de gelijkmaker en een stug en goed verdedigend Heeze. Dat met lange ballen op Jorg van Galen gevaarlijk bleef. Laatstgenoemde had de 2-0 op zijn schoen, maar schoot hoog over. Dus was het bij de rust onveranderd 1-0.

Venlosche Boys begon ook fel aan de tweede helft. Echter zonder resultaat. De Heezer verdediging, inclusief doelman Lars, stond pal. Het “hoogtepunt” van de tweede helft was een smerige overtreding op Jorg van Galen, de plaag van de Venlosche verdediging, die een directe rode kaart voor de overtreder opleverde. Daarna was het pleit beslecht en kon Heeze weer drie punten bijschrijven op zijn conto. Wat op de stand van de competitie een mooie vierde plaats opleverde. Ongekende weelde.

Volgende week de laatste uitwedstrijd van dit seizoen naar en tegen Deurne. Wie weet wat er nog mogelijk is.