Eerste competitiewedstrijd voor Heeze 45+1 in nieuwe competitie

5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Wedstrijdverslag competitiewedstrijd Heeze 45+1 - De Zuiderburen 45+1, zondag 26-09-21

Eerste competitiewedstrijd voor Heeze 45+1 in nieuwe 45+ competitie

Op deze zonnige morgen was het eindelijk weer zover, er mocht weer gevoetbald worden. De tassen werden weer tevoorschijn gehaald en de kicksen werden uit het vet gehaald.

Na meer dan een jaar afwezigheid traden de mannen om 10.00 uur aan op het veld tegen De zuiderburen 45+1 in een 7 tegen 7 opstelling op half veld.

De bal werd afgetrapt en zo was de eerste wedstrijd een feit. Het was allemaal nog een beetje onwennig bij Heeze en dit resulteerde binnen 10 minuten in de 1ste goal voor de Zuiderburen. Heeze zat nog niet helemaal in het ritme en dit was ook te zien na 15 minuten, de zuiderburen maakte hun 2de goal en Heeze stond met 0-2 achter.

Na de 2de goal begon het beter te lopen bij Heeze en dit resulteerde in een paar kansen (die helaas niet verzilverd werden). Er mocht doorlopend gewisseld worden en hier werd gretig gebruik van gemaakt door beide teams. Na een paar wissels was het Marco die in de 23ste minuut voor de goal verscheen en na een mooie combinatie de 1-2 binnenschoot. Er volgden nog wat kansen over en weer maar er werd niet meer gescoord wat resulteerde in een 1-2 ruststand na 30 minuten spelen.

In de rust werden de tactische omzettingen van de coach overboord gegooid en na een beker thee begonnen beide ploegen aan de 2de helft. Heeze had het betere van het spel wat leidde tot een mooie opgezette aanval die afgerond werd door Richenel in de 37ste minuut 2-2 voor Heeze. De tegenstander kreeg daarna een paar kansjes die vakkundig door onze keeper Wim werden gestopt. Heeze bleef het betere van het spel houden en kansen creëren, een mooie aanval via de rechterkant opgezet door Joepke werd voor de goal geslingerd en koelbloedig afgerond door Mark in de 40ste minuut 3-2 voor Heeze.

Nu was er geen houden meer aan, de ene na de andere aanval volgde elkaar op en in de 46ste minuut door goed doorzetten en wat kappen en draaien schoot Dirk onberispelijk de 4-2 tegen de touwen. Nu was het verzet van de tegenstander gebroken en ze kwamen nauwelijks meer voor in het spel.

Na een moeilijk te contoleren terugspeelbal op de laatste man was het Rene die de bal wist te ontfutselen en alleen op de keeper afging de keeper omspeelde en de bal in een leeg doel tikte, dit was de 5-2 in de 52ste minuut. Er waren nog wat kansen aan Heezer zijde maar dit resulteerde niet tot goals. In de 58ste minuut was het Marco die een aanval opzette via de linker kant en opstoomde richting de goal, hij gunde deze kans aan de mee gesprinte Dirk die deze kans benutte en fraai met links binnen tikte 6-2 voor Heeze.

In de resterende 2/3 minuten gebeurde er weinig en de scheidsrechter blies na 61 minuten op het fluitje voor het eindsignaal.

Een mooie eerste 6-2 overwinning voor Heeze 45+1

Op naar de volgende wedstrijd en hopelijk de 2de overwinning