Heeze wint de derby tegen Geldrop

RKSV Heeze 1 (zon)

Geldrop 1 (zon)

24 oktober 2021 14:30

T.J. Visser

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Het leefde in Heeze, de ontmoeting met de buren uit Geldrop. Na het gelijkspel bij en tegen Limburgia, was het nu tijd voor meer. Dat vond ook Jasper Jacobs in zijn interview in het Eindhovens Dagblad.

In het begin was het aftasten. Beide teams wilden duidelijk niet verliezen. Natuurlijk kwamen er kansen aan beide kanten, maar pas in de 32e minuut wist de thuisploeg de ban te breken. Tom Derkx nam een hoekschop van rechts, Gijs Moerenhout stapte over de bal, die bij Jorg van Galen belandde. Met een strak schot joeg hij de bal vanaf de zestien onhoudbaar tegen de touwen: 1-0. Nu was het zaak om de voorsprong vast te houden. En dat werd door de Geldropse doelman wat makkelijker gemaakt. Hij maakte in de 41e minuut een overtreding ruim buiten de zestien en kon met direct rood vervroegd gaan douchen. Geldrop dus met tien man verder. Na de rust diende de thuisploeg daar gebruik van te gaan maken.

Toch was het begin van de tweede helft voor de bezoekers. Ze drongen aan om de gelijkmaker te maken en mogelijk meer. Voor Heeze was het stand houden en wegwerken geblazen. Door dat aandringen kwam er wel ruimte voor de thuisploeg. Enkele uitvallen hadden nog geen resultaat. Maar in de 79e minuut had het wel resultaat via een ultieme counter. Joris Verhees veroverde de bal op links bij de middellijn, ontweek een sliding en ging op het doel af. Op het juiste moment speelde hij het leer af op de mee opgekomen Noud Doezé. De laatste kon ongehinderd de 2-0 binnen schieten. Wedstrijd gespeeld zo leek het. Hoewel Geldrop nog aandrong, kwamen ze niet meer tot scoren.

En dus bleven de drie belangrijke punten in de Parel van Brabant.

Volgende week de uitwedstrijd naar Susteren en dan is het zaak om het goede gevoel van vandaag vast te houden.