Heeze behaalt ultieme overwinning

Wedstrijdverslag van zondag 7 november 2021

RKSV Heeze 1 – ZSV 1     2-1

Heeze behaalt ultieme overwinning

Het beloofde een spannende wedstrijd te worden tussen twee teams, die redelijk dicht bij elkaar staan en allebei de punten hard nodig hebben om niet te ver achterop te raken.

En zo ontwikkelde de strijd zich ook. Kleine kansen over en weer en spelers die er vol voor gingen. Het was in ongeveer de 20e minuut dat Heeze de score opende. Gijs Moerenhout gaf een pass op Jorg van Galen. Deze omspeelde een verdediger, waarbij hij verdacht werd van een overtreding, maar de scheidsrechter, die er bovenop stond, liet doorspelen. Jorg liep op de doelman af en met een stiftbal kon hij de bal in het lege doel leggen: 1-0.

Wat de gasten uit de Zeilberg ook probeerde, het lukte niet om de gelijkmaker nog voor de rust te produceren. Sterker nog, vlak voor rust was Heeze dicht bij een verdubbeling van de score: een schot stuiterde via de lat achter de doellijn (versie Heeze) c.q. voor de doellijn (ZSV-versie) weer terug het veld in. Maar het doelpunt werd niet gegeven. Dus was het bij de rust 1-0.

In het tweede bedrijf gingen de bezoekers verder op zoek naar de gelijkmaker of zelfs meer. Een aantal uitvallen van de thuisploeg (en een doelpunt van Tom Derkx) werd wegens buitenspel afgevlagd en -gefloten tot afgrijzen van de Heezer supporters. In ongeveer de 63e minuut bereikte de gasten dan toch hun doel: uit een hoekschop van links wist Davy Althuizen de bal binnen te koppen: 1-1. En toen wilden ze meer en togen ten aanval. De verdediging van Heeze hield stand en met lange ballen werden ze soms zelfs gevaarlijk. En zo lang de scheidsrechter niet affloot was nog alles mogelijk.

Uiteindelijk trok de thuisploeg aan het langste eind. In de 3e minuut van de blessuretijd gaf Tom Krieckaert een lange bal die Gijs Moerenhout bereikte op de hoek van de zestien. Hij wilde zich vrij spelen van een verdediger, ging per ongeluk op de bal staan en struikelde. De bal bleef vrij en belandde bij Tom Derkx, die zich deze kans niet liet ontnemen en met een gericht schot de 2-1 op het scorebord zette. Grote vreugde op en naast het veld bij alles wat rood-groen was en evenveel teleurstelling bij de tegenstander. Twee minuten later floot de goed leidende scheidsrechter af.

En weer drie punten, nadat afgelopen donderdag ook al drie punten werden behaald uit de inhaalwedstrijd tegen SSS ’18. Een goede week dus voor Heeze.

Volgende week de inhaalwedstrijd bij en tegen Wilhelmina ’08 uit Weert. En als daar ook drie punten gehaald kunnen worden …..