Tegenstander van Heeze was beter en verdient de overwinning.

RKSV Heeze 1 (zon)

SV Venray 1 (zon)

26 september 2021 14:30

P.M.R. de Kleine

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Het eerste half uur ging het redelijk gelijk op, al had Venray wel het beste van het spel. Maar in de 32e en 33e minuut ging het mis met de thuisclub. Eerst zette Stan Kersten de bezoekers op voorsprong. Een pass van links werd door hem goed aangenomen en daaropvolgende harde schuiver verdween in het doel: 0-1. Een minuut later was het Niek Verstegen, die de stand verdubbelde. Hij kreeg de bal op randje zestien toegespeeld en gaf de Heezer doelman geen kans: 0-2. Tot de rust werd er niet meer gescoord.

Tien minuten na het begin van de tweede helft kreeg Heeze de kans om de stand een beter aanzien te geven. Jorg van Galen werd onderuit gehaald binnen de zestien. De toegekende strafschop werd door hemzelf genomen, maar niet zo goed, want de Venrayse doelman kon de ingeschoten bal keren en tot hoekschop verwerken. Het had een mogelijk keerpunt in de wedstrijd kunnen zijn.

Toen Venray na ruim een half uur de 0-3 kon aantekenen en een kwartier later (in de 82e minuut) middels een strafschop de 0-4, was het over en uit voor de thuisclub en kon Venray de niet onverdiende drie punten mee naar huis nemen.

Volgende week moet er bij en tegen Wilhelmina ’08 uit een ander vaatje getapt worden, om niet vanaf het allereerste begin tegen de slechte feiten aan te lopen.