RKSV Heeze doet zichzelf tekort in Weert

6006AG
WEERT

Wilhelmina ’08  1 – RKSV Heeze 1     1-1

RKSV Heeze doet zichzelf te kort in Weert.

Eigenlijk vanaf het allereerste begin hadden de bezoekers een optisch veldoverwicht. Dat leidde echter niet tot gevaarlijke kansen, laat staan doelpunten. Hoewel er in de 15e minuut wel een score was voor Heeze, maar die werd afgekeurd wegens buitenspel.

En zoals dat dan gaat, valt het doelpunt aan de andere kant. In de 36e minuut kreeg linksbuiten Placide Avouzao Njoh de bal toegespeeld. Na enkele meters opdrijven zag hij een mogelijkheid en met een geplaatst schot verdwijnt de bal in de verre hoek tegen de touwen: 1-0. En in de verdere eerste helft had Heeze daar geen antwoord op. Rust: 1-0.

Na de thee hetzelfde beeld. De bezoekers duidelijk het betere van het spel. Door onzuiver spel leverde dat in eerste instantie niets op totdat in de 67e minuut Jorg van Galen met een dieptepass bereikt werd. Hij omspeelde de doelman en schoot raak: 1-1.

Heeze rook zijn kans en begon aan te dringen. Zeker in het laatste kwartier speelde de wedstrijd zich af in het doelgebied van de tegenstander. Maar verder dan een afgekeurd doelpunt (ook weer wegens buitenspel?!) kwamen ze niet. Met wat meer zuiverheid in de passing had er meer in gezeten, maar het liep anders.

Volgende week een uitwedstrijd naar Stein tegen De Ster met mogelijk weer nieuwe kansen