Bekercompetitie start minder

Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Mindere start van het seizoen voor Heeze 1.

De voorbereiding va de nieuwe competitie was niet ideaal. Met een incomplete selectie, o.a. door de late vakanties, werden een aantal oefenwedstrijden gespeeld, waarvan er maar eentje werd gewonnen.

Het seizoen werd geopend met de bekerwedstrijd tegen De Valk. In het eerste half uur ging het spel wat gezapig op en neer. Volkomen onverwachts kwam de thuisclub in de 32e minuut op voorsprong. Een hard schot van Jorg van Galen werd door de doelman gekeerd, maar de bal belandde voor de voeten van Gijs Moerenhout, die de bal voor het binnenschieten had: 1-0.

Lang kon Heeze er niet van genieten, want al 3 minuten later maakte Cas Kuijpers uit een identieke situatie de gelijkmaker: 1-1

Nog voor de rust kwam Heeze weer op voorsprong. In de 41e minuut gaf Jorg van Galen een strakke voorzet van rechts, welke door Thom van Vleut op waarde werd geschat en omgezet in de 2-1. Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft leek het erop dat Heeze de wedstrijd kon uitspelen. Maar nadat Koen van Lierop tegen een rode kaart aanliep, kantelde de partij.

In resp. de 79e, de 85e en 88e minuut gaven Luc Nouwen en Max Leidelmeyer (2x) de stand een voor De Valk gunstiger aanzien. Eindstand: 2-4.

Volgend week wacht de uitwedstrijd naar Bavel, ook voor de beker. De laatste bekerwedstrijd in de poule-fase is op 19-10-2021 thuis tegen EFC.