Onnodig verlies van Heeze 1 in de bekerwedstrijd bij Bavel 1

4854PN
BAVEL
tel. 0161-431602

Na het gebruikelijke aftasten kwam de thuisploeg iets beter in het spel. Bij een hoekschop van links in de 12e minuut sprong Mike Polderman het hoogst en kon de bal hard in het doel koppen: 1-0.

Tien minuten later werd Niek Akkermans na een goed lopende aanval vrij voor de Heezer doelman gezet en hij scoorde met een geplaatste bal: 2-0.

De bezoekers gaven zich echter nog niet gewonnen en kregen langzaam wat meer kansen. Pas in de 40e minuut kon Noud Doezé de afvallende bal, na een goed genomen vrije trap van Tom Derks, oppikken en binnenschieten: 2-1. Dat werd ook de ruststand.

In het tweede bedrijf leken de gasten het tij te keren. Ze kregen kansen en er ontstonden een aantal rommelige situaties voor het Bavelse doel. Het was wachten op de gelijkmaker. Maar als die dan niet valt, dan scoort de tegenstander. Al duurde dat wel lang. In de 79e minuut kon Donny van Wegen na een aanval van de thuisploeg de afvallende bal met een hard schot omzetten in een doelpunt: 3-1. Wedstrijd gespeeld. In de 85e minuut bracht Sander van Gils na een lange voorzet al koppend de 4-1 eindstand op het scorebord.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen EFC. Daar RKSV Heeze uitgeschakeld is in de poulefase, is deze wedstrijd voor de thuisploeg van minder belang. De Eerselse ploeg kan echter door een grote overwinning nog kans maken op verder bekeren. Dat is mede afhankelijk van wat De Valk doet tegen Bavel. We gaan het zien.