Puntendeling tussen aan elkaar gewaagde oude bekenden.

RKSV Heeze 1 (zon)

EFC 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 11

19 september 2021 14:30

N. Babat

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Wedstrijdverslag bekerwedstrijd RKSV Heeze 1 – EFC 1, zondag 19-09-2021

Puntendeling tussen aan elkaar gewaagde oude bekenden.

Vanaf het begin had de thuisploeg eigenlijk het beste van het spel. In de 11e minuut ontstond er wat onzekerheid in de Eerselse defensie. De doelman gleed uit en kon de bal niet goed wegwerken. Tom Derkx krulde van buiten de zestien de bal in de linkerbovenhoek: 1-0. Ondanks enkele goede kansen bleef deze stand tot de rust gehandhaafd.

Hoewel Heeze de tweede helft goed begon, was het toch de tegenstander, die scoorde. De rechtsbuiten kreeg de bal toegespeeld en met een hard schot verdween de bal over de doelman in de verre hoek: 1-1. Vijf minuten later kwam Heeze al weer op voorsprong. Mark Claassen zette met een prima pass Gijs Moerenhout vrij voor de doelman. Hij wist met een bekeken schuiver de 2-1 binnen te schieten. Een kwartier voor tijd hadden de bezoekers even een goede periode en dat resulteerde in de 76e minuut in de gelijkmaker. Van links werd een bal voor het doel gegooid. Uit de scrimmage die ontstond wist Ahmed Kamal Abduwahid het leer binnen te prikken voor de 2-2.

De thuisploeg probeerde, al druk zettend, de punten nog op ’t Lambrek te houden. Enkele goede kansen werden echter gemist of door de Eerselse doelman om zeep geholpen. Het gelijke spel werd door de twee teams als terecht gekwalificeerd. Ze zijn alle twee uitgeschakeld voor de verdere bekercompetitie.

Volgende week begint voor hen beide de reguliere competitie, ieder in hun eigen eerste klasse. Heeze speelt thuis tegen Venray.