Doelpuntenfestijn Heeze 1

RKSV Heeze 1 (zon)

BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)

1e klasse D

27 september 2020 14:00

J. Loontjes

Wedstrijdverslag zondag 27 september 2020

\

RKSV Heeze 1 – BSV Limburgia     6-2

Scoreverloop:

11e minuut      1-0       Jorg van Galen

15e minuut      1-1       Marcel Kox (e.d.)

24e minuut      2-1       Noud Doezé

40e minuut      3-1       Noud Doezé

41e minuut      4-1       Tom Derkx

57e minuut      5-1       Anthony de Haan

70e minuut      6-1       Anthony de Haan

83e minuut      6-2       Olaf Mazier

Weer doelpuntenfestijn met deze keer Heeze aan de goede kant van de score.

Eigenlijk vanaf het begin was duidelijk dat de thuisploeg de bovenliggende partij was. Dat werd al in de 11e minuut duidelijk toen Jorg van Galen de 1-0 tegen de touwen werkte. Vier minuten later deed Marcel Kox dat ook, maar helaas tegen dezelfde touwen. Een eigen doelpunt dus: 1-1. Gelukkig werd binnen tien minuten de orde hersteld. Noud Doezé werd in de diepte aangespeeld. Hij liep zijn verdediger eruit en ging alleen op de doelman af, die hij met een beheerst lobje verschalkte waarna de bal langzaam in het doel hobbelde: 2-1. Heeze bleef de betere ploeg, die zich een aantal kansen verschafte, maar ook de gasten uit Brunssum werden enkele malen gevaarlijk. Vijf minuten voor de rust werd de wedstrijd binnen een minuut beslist. Eerst was het Noud Doezé, die het leer op rechts van twee verdedigers wist te ontfutselen en daarna de doelman geen kans gaf: 3-1. Een minuut later kreeg Tom Derkx de bal toegeschoven. Hij speelde zich vrij en met een boogbal over de doelman tekende hij de 4-1 aan. Met deze stand ging men de rust in.

In het tweede bedrijf ging Heeze door met waar ze van tevoren mee bezig waren, al duurde het tot de 57e minuut voordat dit ook in de score tot uitdrukking kwam. Een lange bal van achteruit werd op rechts door Jorg van Galen goed aangenomen en in één beweging produceerde hij een voorzet op maat welke door Anthony de Haan ongehinderd kon worden binnen gewerkt: 5-1. Omdat het voor de thuisploeg nu niet meer zo nodig hoefde leek Limburgia sterker te worden, maar zonder resultaat voor hen. In tegendeel. In de 70e minuut vergrootte weer Anthony de Haan de Heezer voorsprong. Hij kreeg de bal op rechts, passeerde een aantal tegenstander inclusief de doelman die met een laag schot werd gepasseerd: 6-1. Dat Olaf Mazier in de 83e minuut uit een hoekschop de afvallende bal met een streep in het doel liet verdwijnen voor de 6-2 was leuk voor hem en de statistieken, maar niet meer van invloed op het eindresultaat. De drie punten bleven in Heeze.