Teruggekeerde spelers bezorgen Heeze een eclatante overwinning

RKSV Heeze 1 (zon)

BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)

1e klasse D

8 maart 2020 14:30

S. Bogers

Onbekend

De eerste grote kans was voor de bezoekers, maar het was de thuisclub die een voorsprong nam.

Na een kwartier gaf de opkomende Vincent van den Groenendaal de bal op tijd aan de vrijopende Gijs Moerenhout op links, die ongehinderd de bal in het doel schoot: 1-0. Tien minuten later een bijna identieke situatie. Tom Derkx kwam op links met de bal aan de voet goed door en gaf een afgemeten voorzet. Via een been van een tegenstander (en dus geen buitenspel) belandde het leer voor de voet van weer Gijs, die ook deze kans niet miste: 2-0.

In de 37e minuut kon Limburgia iets terugdoen, maar dat was eigenlijk te danken aan het niet goed wegwerken door de Heezer verdediging. Van dichtbij kon Titom Tjokrokousoumo de bal binnenwerken: 2-1.Het spel bleef op en neer gaan met wederzijdse kansen, maar tot de rust werd er niet meer gescoord.

De thuisclub kwam goed uit de kleedkamer. In tien minuten tijd was het Vincent van den Groenendaal die de stand een voor Heeze heel florissante wensding kon geven. Eerst gaf hij van rechts een hoge voorzet, welke over alles en iedereen heen zeilde, inclusief de zich strekkende doelman, en in de lange hoek binnenviel. Bijna vanaf de aftrap zette Vincent zelf een aanval op met Gijs Moerenhout. Deze gaf een strakke voorzet die de opkomende Vincent bereikte, die op zijn beurt de bal langs de doelman in het doel schoot. En 8 minuten later, na een uur spelen, werd het pleit beslecht. Marcel Kox kwam op links uit de verdediging naar voren gestormd en zag op rechts de vrijlopende Vincent. Met een lange zuiver trap wist hij deze te bereiken. Met een lage harde trap wist Vincent voor de derde keer (een onvervalste hattrick dus) de doelman te verschalken en Heeze definitief in veilig vaarwater te brengen. Met nog een half uur te spelen had Heeze het betere van het spel en deed zich tekort door nog enkele goede kansen te missen.

De drie punten waren nodig en bleven verdiend op het Lambrek. Misschien betekent dit wel de omslag.

Scoreverloop:

16e minuut      1-0       Gijs Moerenhout