Heeze 1 vergeet te scoren

RKSV Heeze 1 (zon)

Sportclub Susteren 1 (zon)

1e klasse D

26 januari 2020 14:30

K. Mandemakers

Wedstrijdverslag RKSV Heeze, zondag 26 januari 2020

RKSV Heeze 1 – SC Susteren 1     1-1

Scoreveerloop:

26e minuut      1-0       Tom Derkx

88e minuut      1-1       Stan Rullenraad

Heeze 1 vergeet te scoren en krijgt het deksel op de neus.

Het verschil op de ranglijst bleek niet op het veld. Vanaf het begin trok Heeze de wedstrijd naar zich toe en kreeg ook kansen. Niet dat Susteren daar niets tegenover kon stellen, maar het was toch duidelijk minder.

In de 26e minuut kwam dat ook in de stand op het scorebord tot uiting. Tom Derkx werd vanaf het middenveld bediend en trapte de bal hard tussen de palen. Het leer kon echter gekeerd worden. De afvallende bal belandde bij Noud Doezé, die zich vrij maakte en Tom alsnog een niet te missen kans bood om toch te scoren. En dat deed hij: 1-0. Tot de rust kreeg de thuisclub nog enkele goede kansen om de stand naar een hoger niveau te tillen. Dat lukte echter niet en dus gingen ze met de 1-0 de rust in.

In het tweede bedrijf eigenlijk hetzelfde beeld. Een duidelijk overwicht voor Heeze dat echter de uitgespeelde kansen niet benut. En toen ze wel de 2-0 dachten te maken, werd het doelpunt wegens buitenspel afgekeurd.

En zoals dat dikwijls, als je zelf niet scoort, valt het doelpunt aan de andere kant. Al dachten de supporters van Heeze, dat de buit al binnen was. In de 88e minuut van de reguliere speeltijd viel de gelijkmaker. Susteren drong wat aan en kreeg een hoekschop. De bal werd in de doelmond geplaatst, maar kon worden weggewerkt. Van buiten de zestien schoot Stan Rullenraad de bal laag over de grond tussen een mêlée van spelers door in het doel: 1-1.

En hoewel Heeze nog probeerde de voorsprong te herstellen, lukte dat niet.

Het punt was verdiend, maar het hadden er drie moeten zijn. Omdat Venray wel won, gingen ze Heeze in de stand voorbij en staan de laatsten nog duidelijker in de gevarenzone.

Volgende week uit naar Deurne en daar liggen kansen als ze op dezelfde manier spelen als vandaag.