Heeze maakte het lang onzeker.

19 februari 2017 18:15

De thuisploeg begon goed aan de wedstrijd. Ze kregen ook enkele kansen, maar deze werden niet benut. En dan blijft het spannend.

Hoewel Heeze de duidelijk bovenliggende partij was, kon dat in de eerste helft niet tot uitdrukking gebracht worden in de stand. De bezoekers uit Asten werden niet echt gevaarlijk, al moest de Heezer doelman wel enkele keren reddend optreden.

In de tweede helft was het eigenlijk hetzelfde beeld. Kansen over en weer, welke niet werden benut. En dan kan het kwartje beide kanten opvallen.

Pas in de 79e minuut kon Heeze zichzelf belonen. Via een goede aanval belandde de bal bij Ivo. Deze kon zich losmaken van de verdediger en ook de doelman verschalken en de 1-0 aantekenen.

Zes minuten later werd de wedstrijd beslist. Weer was Ivo belangrijk. Hij kreeg de bal uit een dieptepass. Hij gaf de bal aan, de juist in het veld gekomen, Dennis, die deze buitenkans onmogelijk kon missen. Met een beheerst schot kon hij de 2-0 binnenschieten en de wedstrijd op slot gooien.

Drie heel belangrijke punten voor Heeze, die zich wat steviger op de 7e plaats nestelden.

Met een gerust hart naar de carnaval.

Scoreverloop:

79e minuut      1-0       Ivo Moerenhout