Bumet Schoolvoetbal toernooi met volop sportiviteit en gezelligheid

23 mei 2023 22:30

Maandag om 18.00 uur werd het schoolvoetbaltoernooi afgetrapt. Overdag was het sportpark in orde gemaakt door onze maandagochtendploeg en Peter Grotenhuis. Op 7 velden tegelijk werd er gepingeld, gesprint, gescoord, overgespeeld en soms ook over een bal heen getrapt. De wedstrijden worden geleid door jonge scheidsrechters, met een enkele ouderejongeren. Op de zonovergoten velden werd er ook langs de kant intensief meegeleefd.

Het was gezellig druk op sportpark ’t Lambrek met ouders, broers, zussen, opa’s, oma’s, juffen en meesters die kwamen kijken en meeleven. Onze fietsenstalling was dan ook overvol.

Maandag 22 mei

Om 20.20 uur werd de finale afgesloten op veld 6 tussen de Super Bro’s en de Pro Club,
waarna iedereen zich kon verzamelen in de kantine voor de prijsuitreiking. Hiervoor was
Marloes Evers van Nominette uit Heeze gekomen. Zij maken de prachtige linten voor onze medailles en sponsoren deze ook!

De wisselbekers gingen mee aan de volgende teams:
 De knaldirkjes voor de meiden groep 8
 De Hoenki Plankeys voor de jongens groep 8
 De Merlebosgirls voor de meisjes groep 3
 De trotse ossen voor de meisjes groep 7
 De Super Bro’s voor de jongens groep 3

Dinsdag 23 mei
Wederom werd om 18.00 uur afgetrapt op de velden van ons sportpark. De zon scheen
weer, maar er stond ook een venijnig windje. Menig opa of juf deed de rits van de jas nog eens extra hoog dicht. De kinderen daarentegen hadden het verre van koud. Er werd weer volop genoten, gegild en gejoeld op het veld. Om 20.20 uur waren we weer klaar toen op veld 3 de finale werd gespeeld tussen de jongens van groep 5; in dit geval Team Kaas tegen FC Bierings. Deze keer waren er zelf 2 mensen die de prijsuitreiking kwamen doen: namelijk Inge Maas van Bumet uit Heeze. Zij sponsoren al jaren de hangers van de medailles van alle kinderen, vandaar dat het toernooi ook heet: het Bumet Schoolvoetbaltoernooi; en Jan de Bruijn -wethouder van sport en school in onze opleiding.

Wat opviel was de sportiviteit bij de meisjes op veld 6A en 6B, waar iedereen een hand werd geschud voor en na de wedstrijd waarbij ook de scheidsrechters niet vergeten werden.

De wisselbekers gingen mee naar de volgende teams:
 De Trumgirls voor de meisjes groep 6
 De Triangel groep 8 voor jongens op het hele veld
 Team Girlpower voor groep 5
 Parel 4-5b voor meisjes groep 4
 Team Kaas voor jongens groep 5

Bedankt weer alle vrijwilligers vandaag! Morgen starten we weer om 18.00 uur. De prijzen worden dan uitgereikt door Paul Maas van Bumet en burgemeester Paul verhoeven. Ook wordt dan de Nico Verbeek sportiviteitsprijs uitgereikt aan de school die het meest sportief heeft gevoetbald heeft.

schoolvoetbal-4161.jpg

schoolvoetbal-4165.jpg