Blog kunstgrasveld deel 3

29 juni 2022 7:00

Ik realiseer me dat mijn vorige blog alweer van een lange tijd geleden. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen stilgezeten heeft.

Jullie zullen ongetwijfeld al mee hebben gekregen dat er discussie is geweest binnen de gemeente(raad) over de overschrijding van het budget. En waarschijnlijk ook dat voor die overschrijding akkoord is gegeven door de gemeenteraad. Daar zijn wij als vereniging uiteraard heel erg blij mee!

Maar goed, wat betekent dit nou concreet voor onze vereniging?

De gemeente heeft een voorlopige keuze gemaakt welk bedrijf de opdracht krijgt. De andere bedrijven die zich ingeschreven hebben, hebben tot 1 juli de tijd om bezwaar te maken tegen de keuze van de gemeente. De inschatting van de gemeente is dat die kans heel klein is omdat al die bedrijven tot over hun oren in het werk “omkomen”. Na 1 juli is de gunning definitief.

Vandaag hebben we overleg gehad met het bedrijf met de voorlopige gunning. Naast inhoudelijk overleg hebben we het ook gehad over de startdatum. En dat wordt maandag 4 juli as! Super goed nieuws uiteraard, waar wij héél erg blij mee zijn.

Dat betekent ook dat per direct niemand meer kan voetballen op veld 3. De doelen worden verwijderd en er zullen de komende dagen voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd worden op dat veld.

Vanaf komende maandag zal het bedrijf, bij geen bezwaar, starten met de werkzaamheden. De parkeerplaats het dichtst bij de poort zal door het bedrijf gebruikt worden, dus daar mag en kan de komende tijd niemand parkeren. Parkeren kan op de grote parkeerplaats.

De volgende vraag die logischerwijs naar voren komt is: wanneer is het veld klaar? In de planning is de oplevering ingetekend op 19 augustus. Maar laten we daar niet teveel op focussen en rekening houden met een uitloop van 1 of 2 weken. Liever goed en dat het langer duurt dan snel en met gebreken.

En dan zitten we dus op eind augustus. En een paar weken later staat het volgende project te kloppen aan onze deur: het vervangen van alle armaturen in de masten voor LED. Waarbij veld 2 ook verlichting krijgt.

Dat het nieuwe seizoen maar snel mag beginnen….. J

Joep Swaans