Heeze 1 pakt periodetitel en speelt nacompetitie voor promotie hoofdklasse!

7 juni 2022 11:15

Wat een fantastische voetbalmiddag beleefde RKSV Heeze op de Tweede Pinksterdag. Heeze won voor veel thuispubliek met een hattrick van Jorg van Galen de wedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Wilhelmina '08 uit Weert en eindigde als derde in de competitie 1e klasse D. En mede door andere uitslagen plaatste Heeze zich voor de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Wat fantastisch! Dit is ongekend en kwam niet eerder voor in de geschiedenis van RKSV Heeze. En dit werd natuurlijk goed gevierd na afloop!

Ook werd vandaag afscheid genomen van selectiespelers die stoppen of elders gaan voetballen. Tom Krieckaert speelde zijn laatste wedstrijd. Zijn zoontje Boet mocht bij de aftrap de bal in het doel van de tegenstander schieten. Helaas viel Tom zelf uit door een blessure. Zijn medespelers vormden een erehaag. Naast Tom stoppen ook Rens van de Kerkhof en Bart Beelen. Deze drie kanjers speelden meer dan 250 wedstrijden in het vaandelteam. Ook stoppen René Bosch, Steven van Dijk, Teun Vinck, Daan Capel, Thomas Meulendijk en Joris Verhees in onze selectie. Bedankt mannen voor alles en we gaan jullie missen.

Heeze1-3241.jpg

Het wedstrijdverslag:

Wedstrijdverslag zondag 6 juni 2022

RKSV Heeze 1 – Wilhelmina ’08 1     3-0

Heeze wint laatste wedstrijd en 3e periodetitel.

Na een korte onderbreking in het begin wegens rookontwikkeling, ging de thuisclub voortvarend van start. In de vijfde minuut werd Jorg van Galen diep gestuurd. Hij schudde twee verdedigers van zich af en passeerde de doelman met een bekeken lob: 1-0.

Er volgden nog diverse kansen voor zowel Jorg, Gijs Moerenhout en Tom Derkx, maar tot de rust werd er niet meer gescoord, terwijl Heeze toch duidelijk de bovenliggende partij was.

In het tweede bedrijf hetzelfde beeld. Een aanvallend Heeze en een tegenstander die niet tot scoren kon komen. Pas de laatste twintig minuten werd de snelheid van Jorg optimaal benut.

In de 72e minuut ontving onze spits de bal in een redelijk vrijstaande positie. Met een lange rush stormde hij op de doelman af, die hij met een harde schuiver geen schijn van kans gaf: 2-0.

Tien minuten voor tijd slalomde Gijs Moerenhout door de Limburgse verdediging en zette Jorg met een korte pass in scoringspositie. De laatste maakte zijn hattrick compleet en bracht de 3-0 op het scorebord. Een mooi slot aan een succesvolle competitie.

Want door andere uitslagen bleek Heeze de derde periodetitel voor zich te hebben opgeëist.

Al komende donderdag is de eerste wedstrijd in de nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse (!!): thuis tegen Chevremont.