ALV: Hans van Lierop nieuw bestuurslid; Fons Loots treedt af

6 november 2016 9:45

Afgelopen vrijdag 4 november vond de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering plaats. Hieronder volgt een verslag.

De ALV van 4 november is gelukkig redelijk goed bezocht. Met name de aanwezigheid van spelers van Heeze 6, Heeze 3, Heeze 1 en de veterinnen werd zeer op prijs gesteld. De ALV kende diverse hoogtepunten.

Bijzonder agendapunt was het afscheid van Fons Loots als bestuurslid. Fons heeft ervoor gekozen om wegens ziekte zijn energie te gebruiken voor een aantal specifieke taken, dus gelukkig blijft Fons actief op diverse fronten.

Het bestuur is ook weer op volle sterkte gekomen door het aantreden van Hans van Lierop.

Belangrijk is wel om te vermelden dat Fred Doezé, Yvonne Manders en Cees de Weijer dit lopende seizoen als hun laatste seizoen beschouwen als bestuurder. Dit betekent dat er volgend jaar drie nieuwe bestuursleden aan moeten treden. Bij voorkeur 2 vrouwen , waarvan 1 dan de belangen van het vrouwenvoetbal kan gaan dienen. De voorzitter spoort alle aanwezigen aan om de gedachten te laten gaan over geschikte kandidaten.
De betreffende verantwoordelijke bestuursleden hebben hun commissie-verslagen toegelicht, waarbij twee belangrijke punten naar voren kwamen: de terugloop van het aantal selectiespelers en de NAC bezetting.

Ten aanzien van de bezetting van de selectie voor volgend jaar is gemeld dat Hans van Lierop daarmee aan de slag gaat, daarbij geassisteerd door Jac Nijs. Voor de NAC is een identieke oproep gedaan als voor bestuursleden.

De hoofdmoot van ALV is altijd de financiële verslaglegging en de begroting voor komend jaar. Belangrijkste aandachtspunt is de winstgevendheid van de kantine. De vergadering gaf aan dat een lichte verhoging van de bierprijs geen enkel probleem is, maar dat vooral gestreefd moet worden naar meer activiteiten in de kantine. Een oproep werd gedaan om een "feestcommissie" voor de kantine te vormen. We hopen op de steun van een groep jongere leden.

Voor het gevoerde financiële beleid heeft het bestuur décharge gekregen van de vergadering. Bijzondere dank ging uit naar onze penningmeester Yvonne Manders.

De komst van het nieuwe beleidsplan 2016-2020 is aangekondigd. Het zal spoedig in concept gereed zijn. Speerpunten zijn in ieder geval de opleiding van de jeugd, het vrouwen- en meisjesvoetbal, kunstgras en het behoud van de 17-22 jarigen.