Douchebeleid junioren

10 september 2021 14:00

We hebben de afgelopen periode door corona moeten ervaren dat er na de training niet gedoucht mocht worden. Een hele omslag, het zit in de voetbal cultuur! Douchen is goed voor de hygiëne, opgefrist en opgewarmd naar huis en natuurlijk een stukje teambuilding/teamspirit.

Echter van de Corona zijn we echter nog niet af ... de vaccinatiegraad onder de jeugd is nog niet zo groot als bij volwassenen. Daarnaast had het niet douchen ook voordelen zoals geen gedoe over het (niet) schoonmaken van de kleedkamer, het verplicht douchen terwijl spelers niet willen/mogen, het pesten van kinderen onderling in de kleedkamer en de soms lange douche tijden waardoor trainers langer moesten blijven.

Omdat er ondertussen ook geen materiaalman meer is die het douchen controleert en ook afsluit en dus meer taken en verantwoordelijkheden bij de trainer komen, heeft het jeugdbestuur afgelopen week onder de junioren trainers een peiling gehouden over het douchen na de training. Douchen na de wedstrijd is wel ‘verplicht’  want na de wedstrijd vinden we het belangrijk dat er gedoucht wordt juist vanwege de hygiëne en schone kids achterin de auto.. wel zo'n fris idee.

De meningen van de trainers over deze extra taken en tijd waren verschillend en daarom heeft het jeugdbestuur besloten dat de trainers zelf bepalen of er na de training gedoucht wordt. Dit word door de trainer kenbaar gemaakt bij spelers en ouders. Het team respecteert dan ook deze keuze.

Nogmaals op wedstrijd dagen wordt er wel gedouched. In de winterstop bekijken we hoe het gaat en evt passen de regel aan.

Het jeugdbestuur.