Nico van der Palen onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje Nassau

15 december 2020 22:30

Onze zeer gewaardeerde vrijwilliger Nico van der Palen is op 14 december jl. onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje Nassau. Tijdens zijn afscheid van de gemeentepolitiek werd hij hiermee verrast.

Nico (71) neemt afscheid van de gemeentepolitiek. In 1999 werd hij beëdigd als lid van de gemeenteraad van Heeze-Leende. En op 14 december nam hij na 21 jaar afscheid. Hij werd verrast met de onderscheiding Lid in de orde van Oranje Nassau. Nico stopt met de politiek en daarmee als fractievoorzitter van LOKAAL Heeze-Leende. Momenteel zijn zij met 4 zetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad.

Bij onze vereniging is Nico sinds 1 augustus 1980 zeer betrokken en gewaardeerd lid. Hij startte als jeugdleider van de C-jeugd. Hij werd o.a. secretaris van het hoofdbestuur, was verantwoordelijk voor het clubblad Rood-Groentje. Hij regelde drukwerk en bezorging. Voor de opvolger van het Rood-Groentje, de LINK, schrijft hij artikelen en regelt hij de bezorging. Verder regelt Nico de horeca en administratie van de Maandagploeg. Dat is dé groep vrijwilligers puur sang die veel nuttig werk doet op ons sportpark.
Nico is ook betrokken bij de wedstrijden van Heeze 1. Tijdens de wedstrijd heeft hij contacten met de sportpers. Ook schrijft Nico altijd het wedstrijdverslag van het vaandelteam voor de lokale pers.
Verder coördineert hij de bezetting in het wedstrijdsecretariaat op zondag en bemant zelf ook met regelmaat het wedstrijdsecretariaat in de bestuurskamer. Ze ontvangen de leiders, scheidrechters en tegenstanders en zorgen voor de "administratie" van de wedstrijden (die tegenwoordig overigens vooral digitaal plaatsvindt).

Maar Nico is niet alleen actief bij RKSV Heeze! Hij is betrokken bij Mè Tresse waar hij muzikaal actief is. Ook was hij vrijwilliger voor VOEKS (Vrijwilliger van OUd-Employes der Koninklijke Shell).

Op Heeze-Leende 24 staat een mooi artikel over "onze" Nico, klik hier

Nico, RKSV Heeze feliciteert jou van harte met jouw welverdiende onderscheiding!
We zijn trots op jou!