Corona FAQ

20 september 2020 16:45

Beste allemaal.

Corona houdt ons nog steeds bezig. We kunnen ons als vereniging voorstellen dat er vragen zijn waar je misschien zo snel geen antwoord op hebt.

Beste allemaal.

Op deze site van het NOC-NSF: https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/sport-en-maatschappij/coronavirus-en-sport-veelgestelde-vragen
Hier staan veel gestelde vragen met behorende antwoorden. (FAQ)

Hopelijk niet van toepassing maar mochten we in deze situatie terecht komen 1 vraag uitgelicht:

# Wat moet ik doen als iemand in mijn team of vereniging positief getest heeft op het coronavirus?

# In het geval van een positieve test  is het verstandig om zo snel mogelijk, via de betrokkene, te schakelen met de GGD. Zij doen een bron- en contactonderzoek en zullen aangeven welke regels gelden voor contacten die voortkomen uit het bron- en contactonderzoek zoals de teamgenoten van de speler.

Over het algemeen verblijven sporters tijdens een wedstrijd of training niet meer dan 15 minuten binnen 1.5 meter van een andere persoon en ziet de GGD teamgenoten als 'overige niet nauwe contacten'. Deze spelers mogen in dat geval blijven deelnemen aan wedstrijden maar moeten hun gezondheidssituatie goed in de gaten houden en thuisblijven zodra een van de door de overheid genoemde klachten optreedt.

Daarbij geldt: safety first, neem je verantwoordelijkheid!

Als je dus weet dat iemand meer dan 15 minuten binnen 1,5 meter van de desbetreffende speler is geweest, dan geldt voor deze persoon het dringende advies in quarantaine te gaan voor de duur die de overheid voorschrijft.

Mocht je nog vragen hebben of is iets niet duidelijk kijk op website van RKSV Heeze of schroom niet en spreek je trainer en/of coördinator aan en we gaan bekijken of we iets kunnen betekenen.

#samen krijgen we corona onder controle!#

De jeugdcommissie.