KNVB: Nieuwe opzet pupillen voetbal 08 t/m O12 in 2020/'21

3 maart 2020 20:00

Vanaf het seizoen 2020/'21 gaat het voetbalaanbod van de O8 t/m O12 pupillen er iets anders uitzien. In plaats van een voorjaars- en najaarsreeks spelen de pupillen voortaan in 4 blokken van in totaal minimaal 24 wedstrijden. De bekercompetitie vervalt hierbij. Na een geslaagde pilot en evaluatie in het seizoen 2019/'20 in district West I en West II wordt deze nieuwe opzet vanaf het seizoen 2020/'21 landelijk uitgerold.

De voordelen op een rijtje:

• Geen wedstrijden meer in de vakanties.
  • Snellere instroom nieuwe teams mogelijk.
  • Meer mogelijkheden om teams eventueel te herindelen op het juiste speelniveau.
  • Meer speelruimte voor clubs om toernooien te organiseren.

Meer uitleg van Dirk van der Zee (KNVB) is te vinden via de volgende link.