JO17-01 neemt deel aan Internationaal toernooi Easter Open

4 mei 2019 2:30

De jongens van JO17-01 wilden graag een internationaal toernooi voetballen. Eerst werd gezocht in Frankrijk, Duitsland en Belgiƫ, maar toen bleek er een heel groot event te zijn in Nederland waar we nog op konden intekenen

JO17-01 neemt deel aan Internationaal toernooi Easter Open

De jongens van JO17-01 wilden graag een internationaal toernooi voetballen. Eerst werd gezocht in Frankrijk, Duitsland en België, maar toen bleek er een heel groot event te zijn in Nederland waar we nog op konden intekenen. De beslissing was snel genomen, maar er moest nog wel wat geld komen. De ouders waren bereid een deel te betalen, maar het andere deel werd verdiend met het verkopen van paaseieren en het verkopen van loten met mooie gesponsorde prijzen. En toen we dat hadden, konden we vertrekken.

Uit maar liefst 14 landen, kwamen meer dan 1600 voetballers om deel te nemen aan het Internationale Easter Open toernooi, waaronder onze jongens van de JO17-01. Het weer was prachtig en de voorspellingen nog beter, dus vol goede moed vertrokken we naar Uden.

Vrijdagavond:

Op vrijdagavond is met alle deelnemers is een wereldrecord penalty-schieten gehaald.
Onze jongens deden fanatiek mee. Alleen onze keeper mocht nog niet in actie komen, maar dat zette hij later in het toernooi wel recht.
We sliepen met z’n allen in een scoutingblokhut in Volkel. Marcel en Gerald waren onze begeleiders en we mochten een lekker kampvuur stoken.

Het was soms zo heet dat we niet eens in de cirkel konden zitten van de hitte. Maar ja dan maar een stukje terug en gewoon nog wat planken erop!

Zaterdag in de ochtend lekker uitslapen en dat lukte na een week hard werken op school en een avondje feesten, best heel goed.
Ontbijten en wat brood smeren voor als je tussen de wedstrijden in honger kreeg en dan op naar het toernooi.
We voetbalden tegen Engelsen, Nederlanders en Denen. De eerste wedstrijd werd gelijk, de tweede wonnen we met 3-0 en de laatste speelden we weer gelijk. Dat kwam overigens ook door de scheidsrechter die zichzelf wat te nadrukkelijk profileerde en onze keeper iets te lang vond treuzelen. We kregen een vrije trap tegen in het strafschopgebied en daar was geen houden aan. Gelukkig maakte we nog gelijk, maar dat bleek niet voldoende om naar de finale-poule te gaan. Wij gingen dus zondag strijden om de 9-18e plaats. Het was wel even zuur, en het voelde onterecht, maar de sfeer leed er niet onder. We gingen weer snel terug naar onze slaapplek om friet te gaan eten. Nou wie denkt dat onze jongens niet kunnen koken, afwassen, opruimen e.d. heeft het goed mis. Zonder gedoe, begreep iedereen wat er van hem verwacht werd en ze pakten allemaal aan en deden ook met de corvée gewoon mee. Super mannen!

Na de friet en de afwas, was het tijd voor kontje-rausen, spelletjes, de speeltuin onveilig maken en natuurlijk voetballen.

De zondag bestond weer uit rustig wakker worden, ontbijten en klaarmaken voor ons tweede deel van het toernooi. Er waren enkele ouders gekomen om ons aan te moedigen en dat hielp.

De eerste wedstrijd was tegen Engelsen en werd volledig terecht gewonnen. De tweede wedstrijd stonden we tegen een groep Engelsen al snel met 1-0 achter, maar dit was een beetje een losgeslagen bende team. Nadat onze keeper een penalty had gestopt, werd de sfeer wat onplezierig.

Ze bleven maar provoceren en de scheidsrechter bestoken met woorden die ik niet eens kan vertalen. De scheidsrechter trad op en stuurde er in 1 minuut 2 spelers af. De coach was boos en trok het hele team van het veld af. De scheidsrechter kon niet anders dan de wedstrijd afblazen, waardoor wij wonnen met 3-0. Nou we hadden ze liever verslagen en lekker gevoetbald, maar helaas dat zat er even niet in.

Onze pret werd en niet minder om en ook tegen Boekel VV stopte onze keeper Melvin een penalty en werden we keurig 9e van 32. Onze eigen keeper Dennis was geblesseerd aan zijn hand en voetbalde in plaats van te keepen. Hij scoorde ook nog, hoe leuk was dat.

’s Avonds aten we rijst met saté, ook weer fantastisch klaargemaakt door onze boys. De afwas was wel groot, maar er waren wederom vrijwilligers, die kregen namelijk een vrijkaartje dat ze de laatste dag de toiletten niet schoon hoefde te maken. Wie dat wel moesten, dat waren de verliezers van het avondspel: Jachtseizoen, dat we midden in Uden hebben gespeeld.

’s Avonds bleef het nog lang onrustig. Er viel nog van allerlei lekker warm eten over het hek en nadat we ’s ochtends de blokhut weer schoon hadden gemaakt, gingen we paintballen.

Enkele jongens zullen nu nog wel met een souvenirtje op arm of been rondlopen, maar het was hartstikke leuk. Het waren ook een paar mooie terreinen waar je je heerlijk kon uitleven.

Vlnr staand: Stephan vd Enden (leider), Bart vd Water (trainer), Frank Meulendijks (vlagger), Rick van Kollenburg, Giel Dekker, Risino Jacopucci, Rick Kruijssen, Daan vd Berg, Gijs Windt, Gerald van Kollenburg (coach). Zittend vlnr Levi v Empel, Jochem de Ruijter, Dylano Meulendijks, Dennis Cuijten, Luuk Eerden, Lars vd Enden, Julian van Eersel, Melvin de Ruijter (fotograaf: Marcel Kruijssen)

Daarna weer richting Heeze en nadat we onze magen nog bij de MC hadden gevuld kon iedereen met een voldaan gevoel naar huis en geloof me, er zijn nog veel meer leuke verhalen over dit weekend, maar die moet je maar aan de jongens zelf vragen, althans wat ze willen vertellen.