Once in a lifetime: PSV JO10-1 – RKSV Heeze JO11-1 bij Helmond Sport.

17 maart 2019 18:00

Het is woensdagavond 13 maart 2019. Het regent pijpstelen, harde windstoten en zo af en toe ook wat natte sneeuw. RKSV Heeze JO11-1 is uitgenodigd door PSV JO10-1 om een oefenwedstrijd te spelen in het Helmond Sport stadion te Helmond.

Terwijl onze jongens de warming-up doen, werken de boys van PSV nog eerst een training af. Wij als ouders, broertjes en zusjes, kennissen en vriendjes hebben ons samen met de ouders van de PSV talenten genesteld in het vak waar normaal de harde kern van Helmond Sport zich huishoudt. Gelukkig heeft Helmond Sport een overdekte tribune.

Onze jongens weet wat ze te doen staat. In eerdere wedstrijden tussen amateur teams en PSV was het altijd wel PSV dat de winst binnenhaalde. De vorige wedstrijd werd door PSV nog met 24-2 !! gewonnen. Voor de wedstrijd nog even handjes geven en vooral onze Heezer Senn Martens, oud speler van dit team, begroeten. Zichtbaar onder de indruk van de omstandigheden begonnen onze jongens sterk. Met een drietal corners en aanvallen zetten ze direct PSV onder druk. Na dit felle begin laat PSV JO10-1 zien waarom ze de toekomst van PSV zijn. Met mooie combinaties, felheid en goed positiespel kantelt het spel al snel. Mark en Marco hebben echter de verdediging sterk neer gezet en de jongens een duidelijke opdracht meegegeven. In voetbaltermen gezegd ze hebben de “bus geparkeerd”. Sterk en fel verdedigen in de verdedigende zone en uitvallen als het kan. PSV combineert sterk en weet altijd wel een vrij mannetje te vinden. RKSV Heeze JO11-1 speelt goed en gedisciplineerd echter kan niet voorkomen dat er al snel een goal valt. In het eerste kwart scoort PSV nog 2 keer. Met een 3-0 achterstand na het eerste kwart lijkt de wedstrijd al gespeeld. Het tweede kwart komt Heeze herboren en onbevangen uit de startblokken. Sterk verdedigen en goed keeperswerk van Luca voorkomt verdere schade. Zo af en toe breken onze jongens er ook uit. Het tweede kwart wordt er dan ook niet gescoord. In het derde kwart scoort PSV nog 1 keer. Het laatste kwart laat RKSV Heeze zien dat ze ook aanvallende inspiraties hebben. Nadat PSV nog 2 keer gescoord heeft, begint de aanvalsgolf van onze jongens en met succes. Nadat Jesse eerst nog de paal geraakt heeft, weet Pim beheerst raak te schieten. 6-1 !!! De ouders op de tribune gingen nog even geheel los. Een hard gejuich werd tot ver in Helmond gehoord. 6-1 was ook de uitslag van de wedstrijd.

Alhoewel verloren mag dit als een super resultaat gezien worden. Onze jongens; Luca, Haico, Vic, Finn, Miro, Tijn, Teun, Ruben, Pim, Jesse en Noah hebben een fantastische wedstrijd op de mat gelegd en zo hier en daar het ook PSV moeilijk gemaakt. De tactiek van Mark en Marco heeft ‘succes’ gehad. Na afloop werden onze jongens nog flink toegejuicht en bedankt voor de mooie wedstrijd door het uit-supportersvak van Heeze. Na afloop was er nog tijd om even met onze Senn te praten en te dollen.

PSV JO10-1 en RKSV Heeze JO11-1 bedankt voor deze mooie voetbalavond in Helmond. Een ‘once in a life time’ ervaring.