Campagne KNVB: nieuwe clubhelden gezocht

8 november 2018 20:30

Weet je dat een vereniging draait op vrijwilligers? Ook voor onze club is het een uitdaging om nieuwe vrijwilligers te vinden.

Het thema vrijwilligers staat bij veel verenigingen hoog op de agenda. Het werven en binden van vrijwilligers en hierdoor het tekort aan mensen om de vereniging draaiend te houden. De KNVB ziet dat verenigingen het lastig hebben, maar ook dat er veel verenigingen zijn die het prima lukt om alle functies in te vullen.

De KNVB startte onlangs een campagne. Om de kennis over verenigen en vrijwilligerswerk te vergroten bij jongeren, worden zij direct aangesproken op hun rol binnen de vereniging. Weet je dat een vereniging draait op vrijwilligers? En wat voor een type vrijwilliger ben jij?

Met onderstaand filmpje wil de KNVB jongeren bewust maken wat er bij komt kijken om elke week lekker te kunnen voetballen.