Alcoholbeleid NIX18

25 september 2018 22:00

Met het starten van het nieuwe voetbalseizoen is het goed om de regels omtrent alcohol nog eens kenbaar te maken. We hebben als vereniging namelijk te maken met wetgeving en toezicht vanuit de Gemeente maar ook met regelgeving vanuit de KNVB.
Wij doen daarom een beroep op alle leden van RKSV Heeze om ons te helpen in de naleving van deze regelgeving. Dit door zich te houden aan het volgende Alcoholbeleid:

Iedereen die zich bevindt op het terrein van RKSV Heeze heeft zich te houden aan onderstaande regels:

1. Het drinken van alcohol door personen onder de 18 jaar is niet toegestaan – NIX18. Ook niet als de ouders/verzorgers daarvoor toestemming geven.
  2. Het is niet toegestaan om zelf alcoholische dranken mee te nemen naar het sportpark.
  3. De KNVB heeft alcoholgebruik langs de lijn bij amateur- wedstrijden volledig verboden. Daartoe is verscherpt beleid ingevoerd, vooral om de orde en rust onder het publiek te handhaven. De scheidsrechter kan het spel stilleggen of zelfs de wedstrijd staken met als gevolg sancties/boetes voor de vereniging. Alcohol mag alleen in het clubgebouw/kantine of direct aangrenzend worden genuttigd.
  4. In de kleedkamer mag geen alcohol komen. Waarnemers van de KNVB zien toe op naleving van het alcoholverbod. Bij overtreding zal de tuchtcommissie van de bond worden ingeschakeld. De straffen variëren van een waarschuwing bij de eerste overtreding tot punten in mindering voor clubs die herhaaldelijk in de fout gaan.
  5. Alles wat buiten de kantine wordt opgedronken, moet in plastic of kartonnen bekers worden geserveerd. Dit geldt niet alleen voor alcoholische dranken, maar ook voor limonades en andere niet-alcoholische dranken. Ook in kleedruimtes zijn flessen en glazen verboden.
  6. Bij twijfel omtrent de leeftijd altijd vragen om identificatie.

Iedereen verbonden aan RKSV Heeze dient erop toe te zien dat deze regels worden opgevolgd dus niet alleen onze medewerkers in de kantine achter de bar.

We verwachten dat iedereen zich houdt aan deze wet en regelgeving.

Indien RKSV Heeze (financiële) schade lijdt doordat leden zich niet aan de wet houden, zal RKSV Heeze deze schade verhalen op de betreffende leden.

We rekenen op jullie medewerking!

Bestuur RKSV Heeze