Heeze 1 behaalt tweede periodetitel!

29 april 2018 20:15

De tweede periodetitel is binnen voor Heeze 1. Een 2-0 overwinning op Marvilde zorgde daarvoor.

Scoreverloop:

35e minuut      1-0       Gijs Moerenhout

56e minuut      2-0       Jorg van Galen

RKSV Heeze 1 behaalt tweede periodetitel

Het was duidelijk dat Heeze de positieve flow van de laatste weken vast had gehouden. Ze waren vanaf het begin de bovenliggende partij. Het had zeker al met 2-0 of 3-0 moeten leiden, vooraleer het in de 35e minuut 1-0 werd. Een voorzet van links zeilde over alles en iedereen heen en belandde op rechts bij Ad Snoeijen. Deze bracht de bal weer in de doelmond. Deze keer kon Gijs Moerenhout zijn hoofd ertegen plaatsen en kopte hem in de verre hoek raak. En nu doorduwen zou je denken. Maar dat gebeurde niet echt. Al had de thuisclub de betere kansen. Ruststand 1-0

De tweede helft ging Heeze op dezelfde voet verder. En dat leidde na ruim 10 minuten in weer een doelpunt. Jorg van Galen werd op links weggestuurd. Op snelheid klopte hij de meelopende verdediger en ging alleen op de doelman af. Deze werd met een geplaatste schuiver kansloos gepasseerd: 2-0.

Het moet gezegd worden dat Marvilde de moed niet opgaf en het leek erop dat de aansluitingstreffer zo maar kon vallen. Dat gebeurde echter niet, omdat de verdediging van Heeze pal stond.

Na het eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter was er een enorme uitbarsting van vreugde en kon het feest beginnen: Heeze had de tweede periodetitel binnengehaald. En deed natuurlijk ook goede zaken voor de algemene stand. EFC werd tot op 1 punt genaderd en wie weet kan het nog iets mooiers worden. We gaan het zien de komende vijf wedstrijden.

.