Kleding

Regels tenues jeugd

Voor RKSV Heeze is het ongewenst en kostbaar dat de beschikbaar gestelde wedstrijdkleding kwijt raakt of zwaar gehavend ingeleverd wordt. Onze zeer gewaardeerde sponsoren betalen immers veel geld voor de tenues. Het is dan ook niet meer dan normaal dat de kleding gewoon en netjes weer ingeleverd wordt.

Er wordt niet langer geaccepteerd, dat gratis aan onze leden beschikbaar gestelde kleding zoek raakt of kapot gaat. Normale slijtage valt hier uiteraard niet onder.

Daarom zijn de volgende regels in overleg met het bestuur opgesteld.

1. Alle shirts hebben een nummer. Alle spelers dienen voortaan een vast rugnummer te krijgen waarmee ze het hele seizoen zullen spelen. Aan de leider(s) wordt gevraagd dit vast te stellen aan het begin van het seizoen en dit op het formulier, wat meegeleverd wordt tijdens de uitgifte van de tassen, in te vullen. Dit wordt vervolgens geregistreerd.
  2. De van toepassing zijnde prijzen zullen in rekening worden gebracht wanneer ze niet of zwaar gehavend terugkomen.
  3. De ter beschikking gesteld kleding mag alleen bij wedstrijden en eventueel bij trainingen gedragen worden.
  4. De kleding dient gewassen te worden volgens de voorschriften van Verest Sport (zie bijlage). Belangrijkste is: NIET in de droger, bedrukking NIET strijken (strijken is helemaal niet nodig als de was meteen opgehangen wordt).
  5. Indien meegeleverde materialen, ballen en waterzak met toebehoren, niet ingeleverd worden zijn wij ook genoodzaakt dit in rekening te brengen.

We gaan ervan uit dat iedereen de kleding met zorg draagt en dat er geen boetes nodig zijn.

Kleding Commissie

RKSV Heeze

Wasvoorschriften

Teamkleding

Sportkleding soorten (met een bedrukking) moeten volgens onderstaande regels gewassen worden :

Na gebruik, dezelfde dag wassen om te voorkomen dat vuil en geur zich in de stof gaat hechten.

Zware vlekken eventueel met Vanish voorbehandelen (alleen op effen gekleurde kleding)

Kleding samen wassen, niet individueel om kleurverschil te voorkomen

Op 40 graden wassen in de wasmachine, binnenste buiten

Wassen zonder bleekmiddelen